Tort tiramisu cu fructe de padure

Tortul asta chiar ca a fost cel mai laudat :d . Am adus cu el un strop de vara prin aroma racoritoare de fructe de padure si capsuni; in combinatie cu tiramisu cel clasic si o fundita dragutica...cine i-ar putea rezista?;;) Este un desert sofisticat,potrivit celor cu gusturi fine si pretentiosi...si ce simplu este de facut!



Ingrediente:
  • 1 pachet si jumatate de piscoturi
  • 250g mascarpone
  • 300 ml frisca lichida
  • 100g mix de fructe(fructe de padure si capsuni; eu le-am luat congelate)
  • 300ml cafea amara
  • 1 plic de gelatina rosie
  • 2 oua
  • 3 linguri de zahar
Preparare: Ouale se separa si galbenusurile se amesteca bine cu zaharul, apoi se inglobeaza branza mascarpone si se omogenizeaza. Albusurile se bat spuma bine si se inglobeaza usor in crema. Frisca se bate si ea si se inglobeaza 3 sferturi in crema de oua.Din fructe se pastreaza jumatate din cele mai frumoase pentru
decor, restul se decongeleaza si se paseaza. Cele pasate se amesteca cu restul de frisca si cu un sfert din crema cu mascarpone.
Intr-o tava de tort cu peretii detasabili se aseaza un strat de picoturi scufundate putin in cafeaua racita, apoi se pune un strat de crema simpla cu mascarpone, inca un strat de piscoturi inmuiate in cafea, crema cu fructe, piscoturi,crema simpla, si in functie de cat loc in tava sau crema mai aveti puneti se restul de crema, eventual cu inca un strat de piscoturi. Eu nu am mai avut loc pentru alte piscoturi si am pus doar crema.Important este ca ultimul strat sa fie de crema.
Tortul se lasa la frigider pentru cateva ore. Se prepara gelatina rosie conform indicatiilor de pe plic si se aseaza pe prajitura, fara sa fi indepartat peretii detasabili. Se toarna cu o lingura, incepand din centru si terminanad cu marginile.Se asteapta putin sa se inchege bine, se da cu cutitul pe margini, se scoate forma, se pun piscoturi de jur imprejur si se decoreaza cu restul fructelor si cateva frunzulite de menta. Eu i-am pus si fundita :d. Dragut nu?


Comentarii

Postări populare